Tuesday, 14 August 2012

Aishhhh , nak marah sgt pun tak boleh . ^__^


assalamualaikum ,
hey guys . Sila la baca tittle yang panjang berjelar tu . semalam pagi  kat sekolah , ada gotong royong bersih kan kelas sbb esok Nazir nak dtg melawat sekolah aku yang tak seberapa tu . // abaikan ejaan nazir tu // . first subject math , cikgu masuk then dia suruh kemas kelas . aku ? memang tak la , aku nak mengemas , aku ratu pemalas . so , aku pun bermain plus bergurau senda laa dengan LZE , FC , TJL , YST and zie .
tengah tengah main tu aku nampak laa crush aku , lepas tu aku dengan crush aku pulak main kejar kejar dekat koridor , mcm biasa laa . dia pukul aku , aku pun pukul laa . ada laa dalam lima minutes aku main dengan dia .

lepastu aku ada perasan sesuatu yang aneh , aku tgk zie dengan FC tgh bisik bisik then gelak gelak . YST pun sama . aku sgt pelik dengan semua yang berlaku . Lepastu LZE , tarik tarik aku pergi dekat crush aku . aku dah agak mesti dia ada plan something . LZE ada cakap something dengan crush aku lepas tu , yang penting aku memang tak faham laa apa diorang cakap . Tiba tiba crush aku hulur tangan dia , aku pandang laa dia dengan muka pelik . lepas tu LZE gelak gelak . aku dah malu aku bla laa . 


lepas tu , LZE tarik aku lagi , kuat gila dia tarik aku . Yang aku ni tabah je laa , tangan aku dah tengah sakit . Dia bawak aku pergi jumpa crush aku lagi . Cara LZE bawak aku pergi kat crush aku , mcm aku ni terhegeh hegeh sgt dekat dia . aku dah malas nak layan , aku try laa larikan diri aku , tapi dia tarik aku kuat sgt , sampai dekat pintu belakang kelas aku . masa tu ada crush aku , budak Gemok dengan LWS . tiba tiba ...

LWS : Syafiqah , *dengan cara selalu dia panggil aku * .
me : *Pandang dia* * cuba melepaskan diri dari LZE * .
LWS : awak , suka dia ke ? *tunjuk crush aku*
me : Mana ada laa .
LWS  : Jangan tipu . jangan risau dia boleh accept melayu .
me : saya tak suka dia laa *cakap dengan keadaan awkward*
LWS : Tak baik tipu , nanti berdosa .ni bulan puasa meyh .
me : Betul laa saya tak suka dia .
crush : *pandang aku* , *gelak gelak * . 


 aku sebenarnya tak sampai hati nak cakap yang aku tak suka crush aku tu depan dia . actually , aku pernah cakap depan dia " i hate you " masa semua org tgh bahan bahan aku dengan dia , dan aku rasa bersalah gila . dan lagi satu aku tak boleh tipu LWS , sbb dia selalu igtkan aku pasal dosa . walaupun sebenarnya dia cina . 

sambung cerita tadi , LZE still tarik tarik tangan aku , dia cakap cakap dengan crush aku dan tiba tiba aku dengar crush aku cakap " u are cute " . reaction aku , buat buat tak dengar and 


sbb aku tahu LZE yang suruh cakap mcm tu . sbb aku terdengar perkataan cute dalam bahasa cina masa dia tgh tgh cakap dengan crush aku . lepas tu blah laa .

aku  malu dan sgt marah , tapi aku tak sampai hati nak marah . sbb LZE tu kawan aku . cara LZE nampak aku hadap sgt dengan crush aku tu . padahal , masa aku cakap aku suka crush aku tu , aku main main jee . 
since kejadian yang memalukan tu , aku malu nak jumpa crush aku  . malu nak main dengan dia .

Tapi bila LZE bg tahu crush aku yang aku suka dia . aku tak marah sgt . tak mcm aku marah yong masa yong bg tahu sixpack hari tu . aku tak rasa apa pun , aku tak marah . aku tak rasa mcm nak sepak muka LZE tak de pun . entah la aku tak tau kenapa . just rasa malu laa , sbb dia dah bg tahu kan . 

oho , bygk GIF bigbang kan . untuk mengelak kan korang mengantuk . dan aku nak kembalikan semangat VIP yang semakin hilang ni .  
okee byeee :)



No comments: