Saturday, 12 January 2013

Sad Promise By Speed - Review


assalamualaikum .
Hye Guys *waves* . Aku nak cakap pasal lagu baru Speed , Sad Promise . Sebelum tu aku nak cerita pasal speed ni . Speed adalah sub-unit lelaki bg group Co-ed School . Diorang under CCM , sama syarikat dengan T-ara , tapi diuruskan oleh syarikat sub-level GM core contents  . // Aku google // aku sendiri tak faham pasal syarikat pengurusan diorang ni .

Coed school ni ada 12 orang , 7 lelaki 5 perempuan . Diorang ada dua sub unit , satu sub unit perempuan 5dolls satu lagi  yang lelaki Speed . Okay Speed terdiri dari , yungsoo , Taewoon , YooHwan , TaeHa, JongKook , Sejoon , Sungmin . Aku dah lama suka Coed School , masa mula mula bias aku Noori then dia keluar . Now Bias aku Taewoon .

Aku sebenarnya sangat frust dengan syarikat pengurusan diorang tak kira CCM ke GMCC tu ke . Sebab masa last year debut diorang , diorang tak bawak lagu sendiri , diorang remix kan lagu lovey dovey T-ara . aku dah tunggu lama Sub unit lelaki ni debut . Rasa macam nak gigit je laptop ni bila tengok diorang punya debut lagu Lovey Dovey tu .

Next , Lagu sad promise . mula mula pun aku rasa macam nak flips everything bila aku tgk Mv dance version dia tak 100% dance , ada sikit sikit Drama version dia . Aku memang tak puas hati . Lepas tu yang nyanyi tiga orang je , baik dia buat tittle macam ni Sad Promise by Taewoon , Sungmin Speed Ft Kang MinKyung . Sebab yang ni je yang mengeluarkan suara yang lain dance je .

Tapi aku suka lagu ni sebab nampak kelebihan Taewoon dalam rap , kalau masa coed dulu sikit sangat part dia .

 Pada pendapat aku lirik lagu ni kira macam pasangan couple yang dah clash , dia ingat dia bahagia bila dia clash dengan kekasih dia , tapi sebenarnya tak . Bila dia cakap dia harap ex dia dapat cari pengganti dia and hidup bahagia , tu semua tipu . Dia harap ex dia rasa sedih sebab dia tak de kat sisi . Dia harap yang ex dia tak bergembira . Dia menyesal sebab tinggalkan kekasih dia . Mungkin sebab dia tinggalkan kekasih dia adalah sebab ego dia tinggi sebab ada lyrics yang macam ni " i keep crying , does this make sense?" . sebab dia ingat bila dia tinggalkan kekasih dia hati dia akan rasa tenang walaupun benda tu menyedihkan dia tapi sebenarnya tak  .Dia asyik rasa menyesal , sebab tak pernah layan kekasih dia dengan baik . Masa lagu mula mula start dia cakap yang dia rindu kekasih dia , dia harap dia dengan kekasih boleh bersama balik sebab dia rasa kosong tanpa kekasih dia . 

So conclusionnya lagu ni best . Aku suka terutama part taewoon rap . By the way ni first review aku , so aku tak tahu nak buat macam mana . Aku harap korang faham apa yang aku nak sampaikan . 

Next review gonna be Special Girl by Infinite-H  . 
So byebye :)

No comments: