Wednesday, 17 September 2014

[ REVIEWS ] marriage not dating



hello, hi,
okay , its been awhile since my last reviews. i don't ever remember what my last reviews about. and my last drama reviews is The Master's Sun. i think it from last year . nahhhh .  i don't remember. okay sebab kenapa tak ada drama reviews adalah tak de drama yang boleh buat perasaan aku turun naik, i don't know how to explain it. but ada certain drama yang buat kau rasa nak tgk lagi, certain feeling yang aku tak boleh explain. 

okay first of all, aku tak ada rasa nak tengok drama ni mula mula sebab tittle dia ' marriage not dating' sound cliche gila. jangkaan pertama bila tajuk ialah mesti cerita pasal, dua orang kena kahwin tanpa rasa perasaan suka and end up suka satu sama lain. macam drama melayu. plus aku tak kenal actors dia, tak ada satu benda pun yang buat aku tertarik pasal cerita ni. sampai one day aku tengok video teddybearkittes dengan lagi satu youtubers cakap pasal drama ni. so aku decide untuk tgk. and aku hanya amik masa dua hari untuk habiskan drama ni. aku tahu sesetengah orang boleh habiskan 16 episodes dalam masa sehari. tapi aku ada commitment lain jugak. cuti aku bukan semata mata untuk drama. 

okay . STOP ! panjang sangat introduction.

story line cerita ni memang cliche, jang mi yang putus cinta, jumpa dengan Gi Tae yang tak nak kahwin tapi dipaksa kahwin oleh mak dia kemudian Gi Tae suruh Jang mi ni berlakon jadi girlfriend supaya dia tak payah kahwin. pastinya kedua dua mereka ini pada mulanya tak suka satu sama lain , macam drama drama yang korang tengok. dan disepanjang kisah diorang ada konflik yang berlaku, ada turun naik, * just like how i feel*. ada lelaki lain yang nak ngorat Jung Mi, while Jung Mi's ex boyfriend pun na rapat dengan dia balik pada permulaan cerita ni. 

aku suka cerita ni bila mak Gi Tae , cuba singkirkan Jang Mi tapi dengan cara yang sangat halus, tanpa menggunakan duit, tanpa marah marah, tanpa cakap pasal keturunan dia tapi dengan buat hidup Jang Mi merana untuk sesuaikan diri dengan keluarga Gi Tae. dia nak buat Jang Mi 'out' dengan kerelaan dia sendiri supaya nampak macam dia tak berdosa. heol.

dalam cerita ni kedua kedua watak Jang Mi dan Gi Tae ada masalah. Jang Mi tak suka rasa kesunyian sebab apa yang pernah jadi dekat dia masa kecik, Gi Tae pulak suka alone sebab masa lampau dia jugak. parents kepada kedua dua watak ni ada konflik. Parents Jang Mi ada konflik sendiri, yang Jang Mi panggil " Zombie Couple". parents Gi Tae sebenarnya ada konflik walaupun tak nampak pada mulanya. 

setiap episode akan ada something yang jadi. sampai ke episode yang terakhir pun Jang Mi dan Gi Tae masih ada pergaduhan kecil. cerita ni Happy ending jangan risau. sepanjang cerita ni akan ada beberapa kejutan tapi tak banyak. Drama ni sangat santai. 

walaupun cerita ni buat aku rasa turun naik , tapi aku tak ada satu scenes yang jadi favourite part aku. tak ada something yang buat aku rasa wowwwwwww , macam part dalam cerita the master's sun ep 4 last sekali. aku tak ada rasa tu. dah banyak drama yang aku tengok , drama ni best tapi still tak boleh kalahkan school 2013. itu pandangan aku. 

so aku bagi 8/10 . 

aku akan cuba habiskan its okay it love dengan angel eyes. kalauada review maknanya aku habis tgk cerita tu.

anyeonggggggggggggg











No comments: